zondag 23 februari 2014

Carnavalshit over weervrouw Sabine Hagedoren gezongen door Marco Tornado: Oh Sabine!


Carnavalshit over weervrouw Sabine Hagedoren gezongen door Marco Tornado: Oh Sabine!

Heeft u deze ode aan weervrouw Sabine Hagedoren al gezien op YouTube?

Daar dook recentelijk dit filmpje op over de populaire Vlaamse weervrouw Sabine Hagedoren.

De video is van Marco Tornado. Nog geen naam als een klok, maar daar kan weldra verandering in komen in het schlagersegment van de Vlaamse muziek.

De man is groot fan van weervrouw Sabine Hagedoren en brengt haar op zijn eigengereide manier een ode. In het filmpje zijn oude beelden en foto's te zien uit de carrière van de sympathieke weervrouw.

Oh Sabine // Je warmt me op met minstens toch een graad of tien // Je brengt me niets dan zon // Je staat voor Libanon // Ik breng een serenade aan je weelderig...   Enfin, u weet wel vanuit welke hoek de wind waait. De loftuitingen aan haar borsten zijn niet van de lucht.

Het liedje heeft een aanstekelijk deuntje en is een mooie meezinger voor het carnaval, en zou zo maar eens een grote hit kunnen worden. De single past in het genre van die andere bekende charme zanger Tom Waes met "Dos Cervezas".

'Oh Sabine' is naar verluidt het eerste nummer van Marco Tornado. Voorlopig enkel op YouTube te beluisteren, maar Marco denkt ondertussen ook al aan iTunes.

Achter het alter ego gaat een zekere Marc Van Bastelijn schuil, al klinkt die verdacht veel op Peter Van de Veire. Niet?

'Oh Sabine, ik breng een serenade aan je weelderig balkon'

Een zekere Marco Tornado maakt op YouTube furore met een ludieke ode aan weervrouw Sabine Hagedoren en haar weelderige boezem.

Het filmpje gaat momenteel viral op social media, twitter en facebook.

Marco Tornado is al jaar en dag een grote fan van weervrouw Sabine Hagedoren. Hij brengt een ode aan haar met dit nummer.

'Ik kijk nooit meer naar Frank, Jill Peeters laat me koud en van die kleine David krijg ik het benauwd. Oh Sabine! Sinds ik je eerste weerberichtje heb gezien, kijk ik elke keer. Je maakt het goede weer, maar als je in profiel staat zie ik Griekenland niet meer!'

Eindelijk! Het balkon van Sabine Hagedoren vereeuwigd! (video)

Jarenlang zaten we er op te wachten, maar nu is het zover: het balkon van Sabine Hagedoren heeft gekregen waar het recht op heeft, namelijk een videoclip waar het olijke duo centraal in staat.

Waar vroeger het weerbericht vooral diende om naar de frigo te lopen en een pint te gaan uitschenken, kreeg het in de voorbije decennia een andere betekenis. Mannen reserveerden net dat moment 'om zich te vergewissen van de weersverwachtingen'. Natuurlijk had dat alles te maken met de verschijning van Sabine Hagedoren en haar voluptueuze 'voorspel'-lingen.

Dat is ook Marco Tornado - in het echte leven gewoon Marc Van Bastelijn - niet ontgaan. De man vindt het jammer dat Vlaanderen niet echt een traditie heeft op het vlak van carnavalsmuziek en besloot daarom eigenhandig de trend te keren. Hij maakte zijn allereerste single die volledig is opgetrokken aan de boezem van Sabine Hagedoren - wie wil zich daar niet aan optrekken?

Voorlopig doet hij het nog met een Youtube-versie, maar indien het nummer zou inslaan als de bommen van Sabine Hagedoren, wil hij het ook op iTunes uitbrengen. Als het van ons afhangt: doen!

Hier kan je het nummer 'Oh Sabine!' alvast beluisteren, mét beelden van de enige echte weervrouw die mannelijk Vlaanderen weer aan het meteobericht kluisterde. Vooral de moment waarop ze in badpak naar de camera toeloopt staat nu al in onze favorietenlijst. En natuurlijk het gedeelte waarin Sabine aan het modderworstelen is...

UPDATE: Kwatongen beweren dat Marco Tornado niet écht Marco Tornado is... Wie er dan wel achter die naam schuil gaat? Dat laten we aan de aandachtige luisteraars over!


De grootste fan van Sabine Hagedoren heet Marco Tornado.
 
"Ik kijk nooit meer naar Frank Debooere / Jill Peeters laat me koud / En van die kleine David krijg ik het benauwd OOOO Sabine / Sinds ik je eerste weerberichtje heb gezien / Kijk ik elke keer / Jij maakt het mooie weer sexy/ Maar als je in profiel staat / Zie ik Griekenland niet meer" … Getipt door lezeres Chantal, hier is O Sabine van de enige echte Marco Tornado (Marc Bastelijn)

“Voorlopig hebben we een YouTube-video gemaakt om het liedje uit te proberen op het Vlaamse publiek. Als u het leuk vindt, dan brengt Marco het binnenkort ook echt uit op de verkoopssite iTunes”,  claimt Chantal. Waarvan akte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten